Assalamua’laikum wbt…

Dulu,saya selalu terfikir.Kenapa saya tak layak untuk lanjutkan pelajaran ke luar negara? Sedangkan keputusan saya memberansangkan, malahan untuk melanjutkan ke institut awam juga tiada peluang. Saya selalu rasa saya sangat gagal,bukan gagal kerana keputusan tetapi gagal dari segi teknikal barangkali. Saya tahu, berdosa jika saya pertikai apa yangtelah ALLAH catatkan perjalanan hidup saya. Dulu, bagi saya masuk IPTS adalah satu yang memalukan! Tapi, ilmu itusebenarnya sangat LUAS! Saya terlalu takut mendengar kata-kata orang. Tapi itu semua dulu, saya mahu jadi Siti yang baru.Semuanya baru, HATI BARU, JIWA BARU, SEMANGAT BARU dan CINTA baru? heee :p

Menyingkap tabir 2010 yang bakal menutup tirai, saya rasa entry kali ini saya simpulkan saya kisah-kisah saya untuk tahun ni sebab saya mungkin tak sempat nak mengemas kini blog untuk beberapa ketika.

Kisah permulaan tahun yang bersambungan dari pertengahan tahun 2009, saya rasa peminat pembaca setia blog lama (masih bernyawa lagi blog tu tau). Kisah abah yang patah tangan, 6kali pembatalan pembedahan hingga kisah Thymoma Type (tumor / ketumbuhan). Rujuk sini : Kisah Abah.

kehidupan sedih dahulu : abah koma

Bersambungan kisah kegagalan menyambung pelajaran, GAGAL lagi. Punca? Saya sendiri tak pasti.Saya rasa terlalu sukar untuk belajar di negara sendiri, kemudian mahu ke India dan kisah pekerjaan yang agak tak tetap saya ni. Sepanjang tahun semuanya kisah gagal saja! Blog pun semua kisah-kisah sedih walaupun ada juga kisah gembira di situ :). Namun, setiap apa yang terjadi semuanya telah termaktub dalam rencana ALLAH. Mahu atau tidak, kita sebagai hamba PERLU dan WAJIB menerima cuma yang membezakan hanyalah cara penerimaan dan mengawal tindakan.

Saya sendiri pun buntu dengan kehidupan terumbang ambing saya ni, dan baru-baru ni setelah pulang dari Kemboja bagaikan pelangi muncul di depan mata. Allah beri keindahan yang tak mampu terucap dengan hanya kata-kata! Alhamdulillah, Ahad ni (26.12.2010) jam 2.30 petang tubuh ini akan terbang ke Kota London!  Saya tinggalkan hati saya di sini (Malaysia), saya mahu hati yang kosong ke sana untuk dipenuhi dengan pelbagai pengalaman yang teramat-amat baru buat saya!

Tak mudah untuk berjaya pergi, halangan pertama mestilah dari keengganan Mak memberi pelepasan, tapi dengan izin ALLAH, pintu hati mak terbuka membenarkan saya pergi.Dan semuanya berlaku di Klinik Orthopedik pada 3 minggu lepas!. Alhamdulillah. Sujud syukur kepada DIA.

Dan, pada mulanya saya mahu diamkan saja hingga saya sampai di sana. Saya memang tak berhajat untuk memaklumkan pada sesiapa, tapi saya tahu terlampau kejam tindakan tu dan meninggalkan sedikit rasa benci orang pada saya barangkali.Hmm, tapi saya tau apapun tindakan dan keputusan saya orang-orang yang sentiasa bersama saya akan sentiasa menyokong dan membantu saya. Terima kasih sangat-sangat. Dan paling saya terkesan bila kawan-kawan sangat di sisi saya!. Mood sensitif pun menjadi-jadi sekarang ni, panggil perkataan MAK pun dan nak mengalir air mata. Saya sayang semua yang JUJUR dan IKHLAS dan sentiasa di bahu saya! TT__TT.

Bukan material yang saya kejar, tapi lebih dari nilai wang dan harta! Sebuah PENGALAMAN dan PELUANG ! Peluang apa? InsyaALLAH

Kehidupan baru saya di bumi asing : L O N D O N. Saya rasakan, masa untuk terbang adalah sangat terbaik dalam keadaan sekarang! Yang penting, nawaitu kena tepat. Saya perlu kuat dan sangat kuat.

kehidupan baru insyALLAH

Nota : Doakan saya peroleh kecemelangan, kekuatan hati, fizikal, mental dan emosi.

Conteng 1 : Latar belakang blog awan (tema terbang-terbang kan)…:P Salji pun da turun kat blog ni.

Conteng 2 : 26.12.2010 (2.30petang Malaysia) – 27.12.2010 (8.30malam UK)

Jantung hatiku : SAYA MAHU BAHAGIA…. Jangan deritakan saya!!!! ALLAH. ALLAH.ALLAH.

